Emag va lansa pe 5 aprilie varianta mobila a site-ului lor: m.emag.ro. Deocamdata este in teste, iar noi am avut ocazia sa il testam pe un Nokia E61 (Symbian) cu Opera Mini 10, iPhone 4 (iOS) cu Safari si HTC Mozard (Windows Mobile) cu Internet Explorer.

Iata rezultatele:

  • Pagina se incarca foarte repede pe toate terminalele, datorita design-ului simplu.
  • Din pacate, nu merge functia de Cautare pe toate terminalele testate de noi- se incarca o pagina ce contine numai o dunga gri.
  • Pe Windows Phone (ecranul fiind vertical) nu se vad campurile: Adauga in cos si Numarul de telefon in mod complet-se vad numai scroll bar-urile care ar trebui sa ne ajute sa vedem aceste campuri, insa nu merg nici ele. Daca intoarcem ecranul orizontal, problema se rezolva si se vede totul cum ar trebui.

  • Unele produse de la emag contin in descriere si filmulete in Flash, dar care apar sub forma de cod pe toate terminalele noastre (pentru ca nu au suport Flash, normal). Varianta mobila nu ar trebui sa contina aceste filmulete, cel mult, un link catre Youtube. Restul ar trebui sa fie text si poze de o rezolutie mica.

  • Pe Windows Phone unele produse apar cu un font mai mare decat celelalte produse.
  • Paginile Gaming PC & Console/Jocuri (1906)  si Desktop PC & Monitoare nu are nici un fel de continut pe toate terminalele.
  • Sectiunea de Adauga Filtre (memoria RAM, diagonala, etc.)nu functioneaza deloc pe Windows Phone, dar merg foarte bine pe Symbian si iPhone.
  • Insa, lucrurile se shimba apoi cand pe iPhone si Symbian nu apare campul Produse disponibile in, iar pe Windows Phone apare si functioneaza bine, dar informatiile sunt eronate din punct de vedere al disponibilitatii produselor in showroom (adica pe m.emag.ro are doar 1 laptop in showroom-ul din Bucuresti si inca unul in Timisoara- pe emag.ro se vede clar ca au in showroom 73 de laptopuri in Bucuresti si 55 in Timisoara).
  • Campul Adauga un comentariu nu este functional (probabil ca este site ul teste si de aceea), iar butonul Comenteaza dispare in momentul cand scriu un mesaj.
  • Pe Windows Phone cu Internet Explorer cand deschid o categorie, de exemplu electrocasnice, peste o subcategorie a sa apare campul Prima Pagina, care ar trebui sa fie, de fapt, in meniul de la sfarsitul fiecarei pagini.

  • Desi am completat toate datele de livrare din Sunt client nou, site-ul imi afiseaza o eroare cu faptul ca Nu am completat campurile cu rosu.
  • Functia de Zoom In cu multi touch nu merge pe iPhone deloc, insa pe Windows Phone merge perfect (de Nokia nu mai vorbim)
  • In rest totul functioneaza cum ar trebui si avem aceeasi experianta ca pe emag.ro, detalii destul de mici dar importante: campul Adauga in Cos impreuna cu numarul de produse  pe care il cerem, precum si updatarea pretului se face corect, sectiunile de Descriere, Specificatii, Comentarii se vad foarte bine.
  • Sigla eMag de pe pagina principala se vede putin pixelata (pe Windows Phone-IE si iPhone-safari), iar imaginea de pe sigla emag cu un telefon roz de 10 ani, nu este foarte inspirata.

Speram ca eMag sa rezolve din probleme pana la lansarea site-ului mobil de pe 5 aprilie si poate, in viitorul apropiat, sa lanseze chiar aplicatii pentru iOS, Android si Windows Phone.