Nu este o revelatie pentru mine dar fiind la DevWorld am stat iarasi sa ma gandesc cum industria despre care scriem noi, este printre putinele care isi creaza singura trend-urile. Suntem implicati intr-o industrie in care firmele inventeaza ceva si apoi stau pe podium si explica cum utilizatorii doresc asta.

Mi-am petrecut o parte a diminetii ascultand cum piata IT se schimba si se schimba la dorintele consumatorilor. Cum focalizarea s-a schimbat de pe companie pe consumator.

Teoria asa o fi dar practica se vede ca nu are nici o treaba. Majoritatea produselor sau serviciilor de succes din ultimii ani au venit nu la rugamintile consumatorilor ci ca tehnologii noi si disruptive care au educat consumatorii si le-au format gusturile. iPad-ul, Twitter-ul, etc sunt exemple stralucite pentru ceea ce vreau sa spun.

Lipsa de modestie este cea ce acuz eu aici. Avem firme dar mai ales concepte de industrie care apar si pe care toata lumea le lauda papagaliceste ca un ecou. Gamification, 3d, mobile, social bla bla.

Multe sunt corecte si devin la un moment dat parti importante ale industriei dar majoritatea sunt lozinci goale care nu inseamna mare lucru.

Un pic de modestie mi se pare ca ar face bine acestei industrii. Sa ne bazam comentariile pe rezultate si mai putin pe optimism. Altfel cadem si cadeti in greseala celor de Microsoft: au fost primii cu tablete, au laudat cat au putut, au avut dreptate si totusi au pierdut jocul.