Treaba stă în felul următor. Sunt, sau mai bine spus, au fost, oameni care considerau produsul celor de la CheckPoint ca fiind potrivit cerințelor lor. De asemenea au fost destui cei care au condamnat modul in care Zone Alarm a “progresat” de la versiunea 6 până la versiunea 9 din prezent. Așa că aceștia au decis să rămână la versiunea 6.5 pe care ei o considerau mai bună și mai puțin incărcată cu lucruri inutile.

Ei bine aici intervine problema. La produse software din momentul achiziționării, îți este oferit suport tehnic pentru o anumită perioadă. Când vorbim despre un antivirus sau despre o suită de programe menite să îți protejeze calculatorul atunci acest suport este vital nu numai pentru eventualele probleme pe care e posibil să le întâmpini, dar și pentru aducerea la zi a componentelor sau a bazei de definire a virușilor – lucruri critice pentru astfel de programe.

Partea proastă este că la un moment dat, firma producătoare va înceta să ofere acest suport. Iar acest lucru este perfect normal din moment ce aceeși firmă oferă produse mai noi, despre care, cel puțin dumnealor, spun că sunt mai bune. Deci nu are sens să aloci timp și fonduri pentru un produs învechit. Treaba nu este trasă de păr în sensul că, anul acesta am suport, iar la anul nu. Depinde și de tipul de program dar, în general, se oferă minim 2-3 ani de zile.

Lucrul cel mai important insă este modul in care firmele decid să își omoare produsele. Se poate opta: pentru înștiințarea utilizatorului de apropierea expirării, pentru instruirea în vederea instalării unei versiuni mai noi, cu sau fără costuri suplimentare, reducerea la minim a funcționalității produsul respectiv după “termenul de expirare”, etc. De asemenea mai există și alte metode mult mai neortodoxe, una dintre ele explicată in rândurile de mai jos.

Deci, cum a decis CheckPoint să acționeze pentru produsul lor, ZoneAlarm PRO 6.5?

Folosindu-se de niște certificate de tip ‘root’, a stabilit data la care acestea să expire iar ZoneAlarm să nu mai funcționeze. Totul sună destul de bine însă în realitate lucrurile nu stau chiar așa. Din cauza expirării acestor certificate, ZoneAlarm refuza să mai pornească la pornirea sistemului de operare. În plus, după logare, erai anunțat de un mesaj de tipul acesta:

Validation Failed
c:/windows/system32/vsdata.dll.
You are probably missing a necessary root certificate
“.

Să zicem că am putea să trecem și peste aceste efecte secundare (total inutile din punctul meu de vedere) și purcedem la dezinstalarea produsului și inlocuirea acestuia cu un produs mai nou. Așa că alegem să dezinstalăm ZA-ul. Moment în care, ne lovim de același mesaj primitor care spune că validarea nu a fost efectuată cu succes. Foarte stupid.
Să vedem: de pornit nu pot, de folosit nu pot, de dezinstalat nu pot => Excelentă metodă. Iar dacă mai adaug și faptul că degeaba încarci Windows-ul în “Safe Mode” și încerci dezinstalarea că tot același mesaj primești ajungem la o adevărată epopee. Tortul de pe cireașă îl reprezintă un alt soft produs tot de CheckPoint care se ocupă cu eliminarea din sistem a mai multor produse de la ei, de obicei fiind folosit în cazul speciale ca acesta. La rularea acestui soft, utilizatorul primește același mesaj deja obositor.

Și care e soluția până la urmă?

Navigând, vei găsi multe soluții, diferite între ele, problema fiind abordată din mai multe puncte de vedere. Și vă spun eu, că se pierde mult timp încercând toate aceste variante. De fapt și de drept soluția care urmează a fi prezentată este extrem de simplu de aplicat dar total neadecvată unei asemenea situații.

Așadar, setăm ceasul cu câteva luni în urmă, de preferabil până in 15 Iulie 2009 (data la care versiunea 6.5 a expirat), restartați calculatorul și dezinstalați produsul. Resetați ceasul la data corectă și gata. Voi decideți dacă instalați o versiune mai nouă de la aceeași firmă sau nu.

Soluții antivirus de la eMAG