facebook_logo

Facebook a lansat ieri un nou sistem de comentarii pentru site-uri. El ar fi competitorul direct pentru Disqus, Echo sau alte sisteme de comentarii precum cel nativ WordPress. Implementarea este interesanta iar sistemul pare destul de atractiv atat pentru administratori cat si pentru utilizatorii obisnuiti.

In primul rand daca deja sunteti inregistrat in contul de Facebook nu mai trebuie sa completati nimic, ci doar scrieti comentariul apoi postati. Evident in acest caz comentariul va purta numele real ( sau cel putin cel de pe FB ) al utilizatorului plus functia si firma la care lucrezi ( respectiv alte informatii publice ): o veste proasta pentru troli si persoanele care abuzeaza de sectiunea de comentarii dar evident un mare plus pentru utilizatorii obisnuiti. Cel mai interesant ni se pare ca in sfarsit acum stii cu cine vorbesti.

Al doilea feature cu adevarat interesant il observati sub textul comentariului. Acolo e o casuta pe care o puteti bifa astfel incat comentariul dumneavoastra va aparea si pe Wall-ul vostru de pe FB. Nimic remarcabil pana acum, si concurenta implementeaza acest feature. Dar partea interesanta este reversul. Daca cineva pe Facebook raspunde comentariului vostru, atunci acel comentariu va aparea si pe site-ul unde ati postat voi. Cu alte cuvinte daca voi ati da un comentariul la noi, s-ar afisa si pe FB. Daca prietenul Mitica iti raspunde pe FB , comentariul lui va fi afisat si la noi pe site. Iar Mitica este instiintat clar  ca atunci cand posteaza, comentariul lui va aparea la noi. Iar tu primesti notificatie care te trimite pe site-ul unde a inceput discutia.

FB comment

Comentariile devin relevante pentru VOI. In primul rand sunt ordonate altfel pentru fiecare persoana, comentariile prietenilor de pe FB aparand primele. In al doilea rand sunt ordonate dupa cat de lungi sunt discutiile cauzate de ele, in asa fel incat cele mai interesante comentarii vor fi printre primele afisate.

Nu un ultimul rand pentru cei care au Pagini pentru afacerilor lor ( Pages pe Facebook) vor putea posta sub numele firmei. In acest fel s-ar putea sa vedem comentarii “oficiale” date direct sub numele unor firme.

Un mare neajuns poate fi observat la acest sistem: nu toata lumea vrea sa posteze folosind contul de Facebook. Si desi s-au chinuit sa aduca si conturi de Google si Twitter in sistem, relatiile tensionate intre aceste firme au facut ca aranjamentul sa cada chiar inainte de lansare. Desi noi servicii vor fi suportate pe viitor momentan inafara de contul de FB puteti folosi numai contul Yahoo!

Comentarii Facebook

Noi momentan ramanem la Disqus, dar nu excludem varianta ca pe viitor sa trecem la acest nou serviciu.