Acum o săptămâna Gameshop a anunțat pe Facebook, că viitoarele (pre)comenzi nu vor mai putea fi ridicate din Concept Store, însă fără a da un motiv. A două zi fiind în zona Unirii am zis să trec și pe la magazinul lor să întreb de ce nu se mai pot lua comenzile de acolo, iar surpriză a fost să găsesc magazinul gol. Și prin gol, mă refer la faptul că nu mai era absolut nimic în el, fără jocuri, console, pc-uri, reclame. După nici un an de la lansare, l-au închis.

Ulterior mi-am dat seama că nu trebuia să fiu surprins și că asta trebuia să se întâmple într-un final. Când am anunțat deschiderea magazinului , în mai 2011, eram foarte entuziasmat, iar după lansare, unde erau mai multe platouri cu prăjituri decât jocuri pe raft, mi-am exprimat dezamăgirile.

Timp de 7 luni, Gameshop a crezut că a avut rețeta succesului cu Concept Store: maxim 120 de titluri (pentru toate platformele ce-i drept), 1 PS3, 1 Xbox și un PC la care rar era cineva să testeze vreun joc (în tot acest timp nu au promovat nici un pic acest aspect de testare a jocurilor în magazin), lansare de jocuri cu multiplayer de numai 4 jucători (iar locația fiind mică, spectatorii se înghesuiau în magazin să privească cele 4 monitoare), posibilitatea de a ridica produsele comandate pe site și cam atât.

La ce mă așteptăm în momentul lansării (și de la orice alt magazin de jocuri) înafară de ceea ce ofereau ei până acum? La momentul lansării (chiar și acum) speram să pot alege jocuri ceva mai vechi, ediții de colecție, bundle-uri de console și accesorii, să pot testa jocuri pe console (inclusiv Kinect, PS Move, Wii, Nintendo 3DS), concursuri, reviste de specialitate (să le cer cărți ar fi prea mult, se scriu foarte puține cărți despre gaming development, prea puțin decât merită acest domeniu).

Speram să fi învățat ceva de la magazinele din restul lumii, să fi avut o pasiune pentru gaming astfel încât să ofere servicii corespunzătoare domeniului în care lucrează, însă au ales să fac un magazin mediocru. Când te gândești la Gameshop Concept Store, te gândești că poți intra în magazin și îți achiztionezi o consolă, un joc, îți iei un accesoriu (Controller Xbox ediția Razer, de exemplu), dai o precomandă pentru jocul preferat, care apare peste 4 luni, îți iei și Playstation Magazine pe luna curentă(peste 40 de lei în România, dar mulți o cumpără!) și mai îți iei și un joc vechi dar genial, numai bun să îl rejoci și să îl adaugi la colecție. Pot face asta în orice alt magazin din România (flanco, altex, etc) numai într-un magazin dedicat gaming-ului nu pot.

Ajung la concluzia că în România nu se face nimic bine și nu există nici un interes și oameni dedicați pentru nimic. Dacă nu ești în stare să vinzi niște jocuri și console în mod corespunzător, atunci nici nu mă gândesc la cum se poate rezolva problema sistemului sanitar din țara, de exemplu.

În încheiere, visul meu de a-mi deschide un magazin de gaming mai are încă speranțe, deși mai mult decât probabil nu se va materializa, și este alimentat de greșelile și incompetența magazinelor online și cele fizice. Sunt o grămadă de idei care pot funcționa pe piața românească, dar care însă magazinele de jocuri nu sunt în stare să le implementeze în site-urile sau magazinele lor retail.

Dacă ar fi după mine, aș pune chiar vreo 2 console Onlive în magazin, nu pentru vânzare, ci pentru ca gamerii să vadă și să testeze și alte tehnologii din domeniu. Lucru la care nu mă aștep de la absolut nici un magzin din România vreodată, deoarece nu există nicăieri o echipă de gameri care să facă ceva cu pasiune și să aducă, sau să schimbe, ceva pe piață.

PS: Toată dezamăgirea mea se îndreaptă către magazinul retail Gameshop. Părțile de online și de (pre)comenzi sunt respectabile, felicitări pentru asta.