Evenimentul a avut loc la Bucharest Hubb, in cadrul caruia, Patrick de Laive, fondatorul celui mai important eveniment web din Europa, The Next Web, ne-a spus cum a inceput aceasta conferinta si la ce nivel a ajuns ea in tot acest timp.

Si locul a fost ales bine, deoarece Bucharest Hubb e locul unde oamenii de business, programatorii, marketeri, antreprenori sau geeks in general, vin pentru a impartasi si a dezvolata idei impreuna cu cei din comunitate si chiar pentru e deschide afaceri si colaborari.

Asa ca Patrick a venit pentru a inspira viitorii oameni, care vor sa isi deschida o afacere sau sa realizeze un eveniment, si mai aveau nevoie de putina increde in ei sau de un impuls de la un profesionist.

Patrick de Laive a inceput in 2005 ca antreprenor in fenomenul web 2.0 cu Fleck.com. Apoi in 2006, a avut o idee: sa faca un eveniment unde sa invite oameni care sa prezinte noi tehnologii, concepte si proiecte de business.

La inceput a fost mai greu cu sponsorizarea pentru ca nimeni nu avea siguranta ca e ceva real si ca va fi un succes, dar pana la urma a facut rost de 130.000 de Euro si a anuntat evenimentul. In prima luna a vandut doar un bilet de 500 de Euro, iar pana la inceperea evenimentului 200 de bilete. A fost un succes, prima editie a oferit invitatilor informatii noi si interesante, proiecte cu un potential succes si multa distractie. Bazandu-se pe feedback-ul lor, a organizat The New Web Conference anual: incepand cu 200 de participanti, au continuat cu 500, 750 pana la 12.000 de participanti sunt asteptati anul acesta la conferinta The Next Web.

Apoi a inceput planul 2: observand ca site-ul lor este era supraincarcat de vizitatori pe masura ce evenimentul se apropia, s-a gandit sa faca un blog prin care sa ofere consumatorilor de IT&C informatii pe tot parcursul anului, asa ca in ianuarie 2008 a infintat thenextweb.org, ocazie cu care si-a luat si primul salariu. (acum veti gasi site-ul thenextweb.com)

La momentul actual site-ul are 25 de editori raspanditi prin toata lumea, inclusiv in Romania, (puteti vizita thenextweb.com/ro/ pentru informatii IT in romana) cu aproximativ 2 milioane de vizitatori unici pe luna.

Patrick a mai infintat:

  • Twitter Counter, un serviciu ce ofera statistici despre conturile de Twitter a 10 milioane de utilizatori,
  • Paydro, un tool pentru managementul evenimentelor online, offline, workshop-uri, conferinte si  business meetings ce include personalizarea paginii de eveniment, baze de date si help desk pentru inregistare si posibilitate platii prin card de credit sau invoice
  • Feest.je, aplicatie sociala pentru iPhone, Android si Blackberry, cu care impartasiti cu prietenii petrecerile, cluburile si restaurantele la care mergeti si daca sunteti client fidel, aveti preturi reduse la bauturi si mancare. (deocamdata disponibil numai in Olanda)
  • este investitor la Wakoopa, site care face o amprenta digitala a consumatorilor de tehnologie si analizeaza cum si cat de folosite sunt anumite site-uri si aplicatii si propune solutii software (mai multe detalii intr-un articol viitor)

The Next Web Conference 2011 se va desfasura in Amsterdam intre 27-29 aprilie si anul aceste va fi o proba numita Hackathon: 200 de developeri din europa au ocazia sa hack-uiasca cele mai noi SDK-uri si API-uri, si vor primii acces gratuit la conferinta.