Daca sunteti ca noi si detineti produse Apple, nu sunteti straini de eternul lor ciclu de improspatare al gadgeturilor. In fiecare an, Apple isi relanseaza gama de produse, spre disperarea celor care au cumparat ultima generatie. Acest lucru s-a intamplat si anul acesta, cu lansarea iPad 2. Un succesor vrednic al aparatului care a redeschis in forta piata tabletelor, iPad 2 continua sa sustina dominatia Apple in aceasta piata. Cu toate acestea, multi vor spune ca noua varianta ofera doar un upgrade iterativ imbunatatirile aduse fiind minime. Pentru a afla cum stau lucrurile cititi in continuare.

Apple iPad 2 – Partea fizica

iPad 2 este incredibil de subtire – 8,8 mm. Este putin mai gros decat o revista National Geographic, si putin mai subtire decat o bricheta. Este cu mult mai subtire decat primul iPad si chiar mai subtire si decat iPhone 4.

Apple iPad 2 comparat cu iPhone 4Apple Ipad 2 comparat cu iPhone 3GS

Frontal, aspectul este aproape neschimbat. Observam insa prezenta camerei frontale. Camera VGA (480p) @30fps pentru filmare. Aparatul este construit din sticla si aluminiu. Spatele, cu un aspect de aluminiu sablat da rigiditate iPad-ului, in timp ce un panou de sticla acopera ecranul. Acest ecran este extrem de flexibil, in teste fiind indoit la 90 de grade pana sa se sparga. Ca orice alt produs Apple, iPad-ul “se simte bine la mana”, se simt calitatea si durabilitatea aparatului.

In ciuda materialelor din care este asamblat, iPad-ul nu este imun la zgarieturi. Dupa cateva saptamani de uz, acesta va acumula urme, depinzand, bineinteles, de cum este intretinut.  Recomandam cel putin folii protectoare daca nu o husa sau carcasa.iPad 2 langa iPad 1Apple iPad 2 langa iPad 1

In materie de porturi, iPadul este, din nou privat de un slot de card SD. Acest lucru se remediaza cu un accesoriu, dar ar fi fost mult mai practic ca Apple sa construiasca acest slot in iPad, avand in vedere ca este folosit foarte mult in domeniul fotografiei. In rest, iPadul prezinta un jack audio de 3,5 mm si slotul propietar Apple. Avem, de asemenea, butonul de sleep, butoane de volum, si un switch care poate bloca orientarea ecranului sau poate porni modul silent. Functia acestui switch poate fi setata din meniul iPadului, in sectiunea “General”.

Apple iPad 2 langa un iPad 1

Apple iPad 2 – In interiorul aparatului

Generatia anterioara de iPad rula pe procesorul A4, impreuna cu iPhone  4 (varianta underclock), iPod touch 4G si Apple TV. A4 era un procesor single-core, cu o viteza de 800 MHz.Acum, iPad 2 contine procesorul A5, un procesor dual core care ruleaza la 1 GHz caruia i se adauga  512mb RAM.

Aceste componente promit o dublare a puterii de procesare, si pana la 9 ori puterea grafica a predecesorului.Aceste imbunatatiri se observa oarecum in functionarea de zi cu zi, dar vor fi evidente abia cu aparitia unor aplicatii care pot profita de aceasta putere de procesare. Pana acum, nu s-a ivit nimic grozav, dar vom presupune ca developerii muncesc din greu sa ne impresioneze.

iPad-ul este un device din categoria celor pe care uiti sa le incarci. Cu bateria de 10 ore in playback video; estimare data de Apple, care este insa perfect precisa, un iPad incarcat te va tine cateva zile bune de butonare moderata. Varianta WiFi va consuma mai putin decat cea 3G, evident.

Observam absenta unui display mai dens – probabil cel mai asteptat si dorit feature. Ecranul, desi putin mai luminos, ramane la 1024 x 768; rezolutie care este buna pentru uzul zilnic, dar daca veti folosi iPad-ul pentru lecturi indelungate, ochii vor simti efortul.

Camere foto-video

iPad-ul poate face poze si filme cu ambele camere. Calitatea camerei frontale, in schimb este oribila pentru filmulete serioase, dar isi face treaba adecvat pentru scopul care a fost creata; si anume eventualele convorbiri pe Skype sau Facetime, sau folosita pe post de oglinda.

Camera din spate, de 1MP este neadecvata pentru poze; rezolutia este pur si simplu prea mica. In schimb este perfecta pentru filmari. Camera poate inregistra 720p @30fps, ca si iPhone 4. Imaginea de pe ecran nu sacadeaza deloc, iar focalizarea este rapida si in poze, si la filmare.

Exista, in schimb o mare diferenta intre senzorul de iPad si cel de iPhone 4. Cel din urma este superior din cateva motive. Senzorul in sine este fizic mai mare, ceea ce-I permite sa adune mai multa lumina pentru o calitate buna. De asemenea este si mult mai dens, la 5MP. O lanterna LED este, de asemenea, absenta.

In schimb, un plus al filmarii cu iPad-ul este o reducere a efectului de “jeleu” in filmarea miscarii comparand cu iphone 4. Acest lucru poate fi pus pe seama procesorului mai puternic care poate face un refresh mai rapid.Per total, camera iPad-ului este buna doar pentru ce este proiectata; si anume functia de webcam. Acest aparat de marimea unei reviste nu va fi folosit niciodata pe post de camera video sau aparat foto “real”.

iPad-ul vine cu o aplicatie pre-instalata numita “PhotoBooth”. Pentru cineva care a avut un webcam, aceasta aplicatie va fi mult prea cunoscuta; mai exact, peste imaginea captata in timp real, se adauga efecte si filtre pentru amuzamentul subiectului filmat si spectatorilor.

Difuzor Audio

iPad-ul scoate sunetul cu o uimitoare claritate si plaja de frecvente. Va umple cu usurinta o camera cu muzica, si este comparabil cu difuzoarele de laptop. Din pacate, iPad are un singur difuzor, si pentru spatii deschise sau zgomotoase, tot este necesara conectarea unui difuzor extern.

Aplicatii si altele

Am testat aplicatia GarageBand, si, avand experienta cu programe de editat si creat muzica, ma declar multumit de capabilitatile acestuia. Aplicatia poate inregistra 8 trackuri simultan. Poate inregistra voce, si chiar si o chitara electrica printr un adaptor special. O multime de instrumente de la pian, orga, pad-uri tobe, bass, chitari etc. sunt la dispozitia ta. In ecranul de chitara pot fi indoite corzile, in ecranul de pian se poate aplica sustan; peste tot se pot aplica efecte de reverb si delay. Se pot adauga si “loops”, care sunt segmente de muzica ce pot fi combinate pentru a crea rapid o melodie.

Am o lista de nemultumiri, insa aceasta aplicatie ramane cel mai bun mod de a-ti inregistra vreo idee muzicala, sau pentru un beat rapid. Conectat la boxe, iPad-ul cu GarageBand este perfect ca drum machine si poate o linie de bas pentru sesiunea de jam cu prietenii.

iMovie este o alta aplicatie foarte puternica exclusiva iPad 2. Puteti executa tranzitii, edita sunetul, taia si monta clipuri filmate cu iPad-ul, iphone-ul (daca le transferati pe iPad) sau unele camere (prin accesoriul camera connection kit).

Precum anunta si Steve Jobs in prezentarea iPad 2: Aceste aplicatii nu sunt jucarii. Un iphone si un ipad, un aparat foto si kitul de conectare al camerei (care contine si adaptorul de slot SD) vor fi studioul ideal pentru cineva in deplasare. In aplicatii, iPad 2 este foarte rapid in a le porni.

Pentru cei care considera achizitionarea unui adaptor video, recomandam acest lucru. Pe iPad 2, adaptorul va oglindi ecranul la rezolutia maxima de 1024 x 768, aceasta schimbandu-se atunci cand se ruleaza un film de format mai mare; si anume va umple un ecran la aspectul de 16:9. iPad 2 se comporta excelent chiar si cu acest adaptor care, practic, dubleaza efortul de procesare al aparatului. Jocurile ruleaza excelent, filmele sunt fara cusur. Poti conecta iPad-ul la un proiector pentru slideshow-uri, filme, meciuri, sau o partida de Angry Brids. Conectarea la un difuzor mai mare este recomandata, bineinteles.

Incheiere

Noi suntem placut impresionati de aceasta noua versiune a popularei tablete. Suntem insa de acord ca ar trebuit adaugat  cel putin un ecran mai dens, daca nu si alte schimbari semnificative. Chiar si asa iPad 2 are succesul garantat si dominatia Apple pe aceasta piata este garantata pe acest an. Desigur, abia in vara cu noile generatii de tablete ale competitiei va fi supus iPad 2-ul unei presiuni serioase, si probabil acest lucru se va vedea in inovatiile aduse la iPad 3.

Pentru cei interesati Apple iPad 2 poate fi cumparat de aici. Pe aceasta cale multumim si celor de la EvoMag care au furnizat aparatul de test.