Continui istoria jocurilor cu un invitat special in aceasta seara: Need for Speed. Cel mai popular simulator de curse lanseaza anul viitor Shift 2, dar vreau sa va arat de unde a pornit aceasta serie de 17 jocuri care au ridicat standardul in jocurile de curse si cam care ar fi evolutia grafica si a gameplay-ului.

The Need for Speed (1994)

Primul joc a fost lansat pe consola 3DO; abia dupa un an a aparut varianta pentru PC si dupa inca nu an si pe Playstation. La acel timp cele 7 piste pe care le avea jocul pareau a fi multe, iar vederea din masina era ceva nou. A fost si primul joc in care, cu ajutorul unui cod, puteai conduce o masina mult superioara celor din stoc astfel scapand mult mai repede de politie.

Masini:
Corvette ZR-1Dodge Viper RT/10
Ferrari 512TR
Lamborghini Diablo VT
Mazda RX-7
Porsche 911 Carrera
Toyota Supra Turbo
Warrior PTO E/2

Need for Speed II (1997)

Partea a doua a jocului nu a mai avut parte de politie, insa a adus ceva nou: muzica in functie de situatia in care erai pe pista. Soudtrack-ul momentului cand erai in fruntea clasamentului era diferit de cel in care intrai intr-un stalp. Codurile s-au mai extins, acum conducand un Beetle sau un autobuz. In materie de masini NFS a introdus numai super masini ca McLaren F1 si un model de Lamborghini care nu a intrat niciodata in productie: Cala.

Masini:McLaren F1

Italdesign Cala
Jaguar XJ220
Lotus Elise GT1
Lotus Esprit V8
Ford Indigo
Ford Mustang Mach III
Isdera Commendatore 112i
Ferrari F50
Ford GT90

Need for Speed III: Hot Pursuit (1998)

In Hot Pursuit, cu o grafica mult imbunatatita, politistii vin in forta cu masini mai bune si cu mai multe tehnici de a te opri, asa ca nu mai era chiar atat de simplu sa scapi de politie, iar pentru prima data aveam si multiplayer.

Masini:

Jaguar Sports XJR-15

Jaguar XJR-15

Lamborghini Countach

Lamborghini Diablo SV

Mercedes Benz SL 600

Ferrari 456M GT

Ferrari 550 Maranello

Aston Martin DB7

Need for Speed: High Stakes (SUA)/Need for Speed: Road Challenge (Europa) (1999)

Partea a 4-a vine cu inca cateva premiere: prima este ca joci in modul de cariera si castigul tau din urma curselor este ca adversarii tai pierd automat masina daca tu ai invins.  Modul Time Trap intervine si te forteaza sa termini cursa intr-un anumit timp , tu fiind urmarit de politie. A doua premiera este posibilitatea de a upgrada masina si de a o repara in 3 etape folosind banii de pe urma curselor.

Masini: BMW Z3

Chevrolet Camaro Z28
Chevrolet Corvette C5
Ferrari F50
Ferrari 550 Maranello

Lamborghini Diablo SV
La Niña (race and pursuit)
McLaren F1 GTR
Mercedes CLK-GTR
Nissan Skyline GT-R

Need for Speed: Porsche Unleashed (2000)

Ajungem la preferatul meu si va spun si de ce: ce poate fi mai frumos decat sa alegi din cele 86 de modele Porsche, sa te plimbi pe Coasta de Azur sau si sa ai si un soundtrack pe masura ? ( bineinteles cel mai frumos e sa calatoresti pana acolo si chiar sa ai un Porsche). Pe langa asta avem si Factory Mode unde putem testa fiecare masina in parte pe track-uri sau sa facem cascadorii.

Need for Speed: Hot Pursuit 2 (2002)

In sfarsit poti fi in locul politiei, sa urmaresti si sa amendezi fara a mai baga coduri, iar jocul se imparte in doua: Hot Pursuit si World Racing, unde aveam 3 moduri de curse. Din pacate, urmaririle nu mai sunt la fel de spectaculoase, daca esti politist trebuie sa amendezi conducatorul de x ori intr-un anumit timp dat, intrand cu masina in spatele lui si nu folosind diverse metode de al incetini.

Masini: Ford Crown Victoria

Ford SVT Mustang Cobra R
Jaguar XKR
Lamborghini Diablo 6.0 VT
Lamborghini Murciélago
Lotus Elise
McLaren F1
McLaren F1 LM
Mercedes CL55 AMG
Mercedes CLK-GTR
Opel Speedster
Porsche 911 Turbo
Porsche Carrera GT
Vauxhall VX220

Need for Speed: Underground (2003)

Ne mutam brusc de la masinile exotice urmarite de politie pe anumite piste din lume la cursele ilegale, unde pistele sunt intr-un singur oras numit Olympic si unde masinile tunate sunt la ordinea zilei. Si, cum ne-am obinuit, inca o premiera: primul simulator de curse cu o poveste.

Acum iti poti modifica masina total: parte tehnica, vopsea, accesorii. Si cu asta vin si noi moduri de curse: Drag, Circuit, and Drifting.

Masini:

Acura RSX
Dodge Neon
Ford Focus ZX3
Honda Civic Si Coupe
Honda S2000
Hyundai Tiburon GT
Mazda Miata MX5
Mazda RX-7
Mitsubishi Eclipse GSX
Mitsubishi Lancer ES
Nissan 350Z
Nissan Sentra SE-R Spec-V
Nissan Skyline GT-R R34
Peugeot 206 S16
Subaru Impreza 2.5 RS
Toyota Celica
Toyota Supra
Volkswagen Golf GTI

Need for Speed: Underground 2 (2004)

Dupa succesul partii intai a jocului si a filmului Fast and Furious, Ea Games lasnseaza partea a doua cu doar cateva mici modificari: modurile Free Ride si Outrun, mai multe posibilitati de tuning  si adaugarea  SUV-urilor

Masini: Audi A3

Audi TT
Cadillac Escalade
Ford Focus ZX3
Ford Mustang GT
Honda Civic Coupe Si (only in North American version)
Hummer H2
Hyundai Tiburon GT
Infiniti G35
Lexus iS300
Lincoln Navigator
Mazda Miata MX5
Mazda RX-7
Mazda RX-8
Mitsubishi 3000 GT
Mitsubishi Eclipse GSX
Mitsubishi Lancer EVO VIII
Nissan 240sx
Nissan 350Z

Need for Speed: Most Wanted (2005)

In Most Wanted politia revine in prim plan cu noi “surprize”: Heat level- masinile de politie ( de la SUV-uri la masini exotice) si metodele de a te opri depind de cata atentie atragi asupra ta cand participi la cursele ilegale.  Evadarea este mai grea si cu asta avem Rap Shit: o istoria a evadarilor si a timpilor pe care i-ai scos in timpul lor, iar daca esti prins de prea multe ori va trebui sa platesti ca sa iti recuperezi masina de la politie.

In continuare avem un tuning complet, joc bazat pe o poveste, iar tu o lista de 15 oameni (Blacklist) pe care trebuie sa ii invingi pentru a descoperi masini, piste si noi modalitati de a modifica masina.

Masini: Aston Martin DB9

Audi A3 3.2 quattro
BMW M3 GTR
Cadillac CTS
Chevrolet Cobalt SS
Chevrolet Corvette C6
Chevrolet Corvette C6.R
Dodge Viper SRT-10
Fiat Punto
Ford GT
Ford Mustang GT
Lamborghini Gallardo
Lamborghini Murcielago
Lexus IS300
Lotus Elise
Mazda RX-7
Mazda RX-8
Mercedes-Benz SL65 AMG
Mercedes-Benz SLR McLaren
Mitsubishi Eclipse GT
Mitsubishi Lancer EVO VIII
Pontiac GTO
Porsche 911 Turbo S 996
Porsche Carrera GT
Porsche Cayman S
Renault Clio V6
Subaru Impreza WRX STi
Toyota Supra
Volkswagen Golf GTI

Need for Speed: Carbon (2006)

Carbon imbunatateste inca o data jocul, lasand jucatorul sa manipuleze caroseria cum doreste, la fel si acceleratia si viteza maxima. Bineinteles era loc si pentru noutati: participare la cursa ajutat de o echipa, fiecare avand o abilitate specifica, tipul de cursa Canyon Duel, unde trebuie sa cobori pe niste serpentine si sa stai cat mai aproape de adversar pentru a obtine puncte si in final, trebuie sa cuceresti teritoriile din oras castigand cursele impotriva adversarilor care detin acel teritoriu.

Masini: Alfa Romeo Brera

Aston Martin DB9
Audi Le Mans quattro R8
BMW M3 GTR
Chevrolet Camaro Concept
Chevrolet Corvette Z06 C6
Dodge Challenger Concept
Dodge Viper SRT10
Ford Mustang GT
Shelby GT500
Jaguar XK
Koenigsegg CCX
Lamborghini Gallardo
Lamborghini Murciélago
Lotus Elise 111R
Mazda RX-7
Mercedes-Benz SLR McLaren
Mercedes-Benz CLK500
Mitsubishi Evolution IX MR
Nissan Skyline GT-R R34
Pagani Zonda F
Plymouth Hemi ‘Cuda
Police Rhino (JEEP CHEROKEE)
Porsche Carrera GT
Renault Clio V6
Subaru Impreza WRX STi
Volkswagen GTI Mark V

Need for Speed: ProStreet (2007)

De mult timp asteptam varianta asta de NFS. Una in care gameplay-ul sa fie cat se poate de real. In 2007 au reusit sa faca cel mai real joc din punct de vedere al fizicii, al deteriorarii masinii si al aerodinamicii.

Desi multi au criticat aspru jocul, eu zic ca in Pro Street chiar iti trebuie indemanare pestru a castiga o cursa, aici nu mai poti avea o viteza constanta de 200 km/h pe tot parcursul cursei de parca ar fi doar in linie dreapta. Trebuie sa stii cand sa franezi si cand sa accelerezi pentru ca altfel cursa s-a terminat, exact ca in realitate. Probabil ca toti acei critici au pierdut prima cursa si au inceput sa planga si au fost foarte dezamagiti ca nu mai pot sa castige atat de usor.  De data asta actiunea nu mai are loc intr-un oras, ci pe piste care exista in realitate ca: Autobahn si autostrada din desertul Nevada si din nou tuning-ul masinii are un rol foarte important, iar acum poti corecta si imbunatati aerodinamica masinii.

Masini:Aston Martin DB9

Audi R8
Audi RS4
Audi TT Quattro
BMW E46 M3
BMW Z4 M Coupé
Bugatti Veyron 16.4
Cadillac CTS-V
Chevrolet Camaro Concept
Chevrolet Corvette Z06
Dodge Charger R/T
Dodge Viper SRT10
Ford GT
Honda S2000
Infiniti G35 Coupe
Koenigsegg CCX
Lamborghini Gallardo Superleggera
Lancia Delta Integrale Evo
Mazda RX-8
McLaren F1 (only in Booster Pack)
Mercedes SL65 AMG (only in Booster Pack)
Mitsubishi Eclipse
Mitsubishi Lancer Evolution IX MR-edition
Nissan 350Z
Nissan GT-R

Pagani Zonda F

Plymouth Road Runner
Pontiac GTO
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 Turbo 997
Shelby GT500
Toyota Supra
Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf R32


Need for Speed: Undercover (2008)

Dupa insuccesul ProStreet, seria revine la, asa zisul mod, arcade pe care l-am vazut in jocurile anterioare, dar cu o poveste mai interesanta: esti un politist si concurezi, sub acoperire, pentru a intra intr-o banda de hoti de masini si organizatori de curse ilegale, tu devii din ce in ce mai bun si povestea se complica.

Singurele lucruri noi sunt: cea mai mare harta din seria NFS ce contine 3 orase si un handling mai bun al masinii.

Masini: Aston Martin DB9

Audi R8
Audi RS4
Audi S5
BMW M3 E46
BMW M3 E92
BMW M6
Bugatti Veyron 16.4
Cadillac CTS-V
Chevrolet Chevelle SS
Chevrolet Corvette Sting Ray
Chevrolet Corvette Z06
Dodge Challenger
Dodge Challenger Concept (only in Collector’s Edition)
Dodge Charger SRT-8 Super Bee
Dodge Viper SRT10
Ford Escort Cosworth
Ford Focus ST
Ford GT
Ford Mustang GT
Koenigsegg CCX (only in Collector’s Edition)
Lamborghini Gallardo Coupé
Lamborghini Gallardo LP560-4

Need for Speed: Shift (2009)

EA Games schimba iar foaia si lanseaza alt simulator de curse realistic (gen Pro Street) ce se bazeaza pe curse legale si pe circuite reale. Ceea ce mi s-a parut interesant de data asta a fost camera din interiorul masinii care este foarte detaliata, iar in momentul in care faci un accident totul se incetoseaza in jurul tau si te face dezorientat, si punctele pentru modul de a conduce: agresiv sau precis.

Masini: Aceleasi ca in jocurile anterioare.

Need for Speed: World (2010)

World este exact la fel ca Most Wanted : oras, masini,  stil de curse, gameplay, “look”,  numai ca se joaca online. Este primul MMORG din seria NFS care pare sa aiba succes. Jocul se bazeaza pe level-uri: cu cat urci in grad cu atat ai acces la mai multe masini si piese.

Masini: Presupun ca tot aceleasi vor fi. In Beta-ul pe care l-am testat eu, am ales un Chevrolet.

Need for Speed: Hot Pursuit (2010)

Jocul se lanseaza pe 16 noembrie 2010 si se bazeaza pe alegeri. Ce vrei sa faci? O cursa sau o urmarire? Cine vrei sa fii? Cel urmarit sau politia? Fiecare are avantajele lui: politia poate chema intariri si folosi un EMP pentru a-ti destabiliza masina, iar cel urmarit poate acumula si folosi NOS-ul pentru a scapa mai repede…decizia o iei tu.

Trailerul il vizionati aici.

Need for Speed: Shift 2 (2011)

Este anuntata partea a doua a NFS Shift in prima jumatate a anului 2011. As vrea sa spun ce si cum va fi dar nu se stiu multe informatii.

In concluzie, ne-am distrat ceva in 16 ani de zile si ne asteptam la din ce in ce mai multe jocuri foarte bune din partea lor. Presupun ca urmatorul NFS va fi in 3D (sau daca nu in urmatorul in cele viitoare) sau, ca de fiecare data, ne vor surprinde ei cu ceva. Pana la urmatorul Need for Speed puteti sa va spuneti parerea jos in comentarii.