Buna dimineata,

Am ajuns la Marketing Research 2012 si vom transimte cele mai interesante informatii live. Pentru a actualiza informatiile apasati Refresh (F5):

Going from offline to online– Cristina Iordache, Senior Client Service, Daedalus Millward Brown

– Daedalus Millward Brown au conceput inca din 2009 sa faca studii pentru marketingul online si sa conceapa solutii de marketing

– Putem sa facem research online de calitate? Sunt solutiile de marketing valide? Cum putem face asta

-Suntem in crestere cu utilizatorii de internet, 60% din populatia urbana cu varsta intre 14-64 de ani are conexiune de internet

-inca researchul face to face are un avantaj de 55% fata de researchul de pe internet care are 9%

-Se modifica comportamentul consumatorilor care participa la researchul online? Nu prea, acest segmnt doar stau ma mult pe internet si se joaca mai mult, in rest au acelasi comportament ca cei care participa la un research offline

– cand treci de la offline la online forma datelor se schimba, insa comportamentul de consum a oamenilor ramane neschimbat

-moderatorul: “eu lucrez mai mult cu femei…cafea, detergent, etc”

-Intrebare: Inlocuim procedura face to face cu cea online, sau pastram un balans intre cele 2? Putem forma metoda asta?

-Raspuns: In alte tari researchul pe net este de 90%, noi nu vom ajunge la acest numar nici in 3 ani

Intrebare: inca nu avem imfrastructura care sa susutina internetul si in medul rural, acolo se va continua metodologia offline, face to face?

-Raspuns: Acolo unde nu se poate online se va face face-to-face, insa aceasta metoda va deveni din ce in ce mai scumpa si va luam mult mai mult timp decat researchul online

 

 Imperiul Social media Radu Bogdan, Brennan Research

– “Creste activitatea in social media si privim acest fenomen ca un ocean de informatie ”

– facebook are 850 de mil de utilizatori, ar fi a treia tara dupa China si India, daca e sa o consoderam o tara.

-50% din utilozatorii de facebook intra si pe mobil si 13% acceseaza facebook numai de pe mobil

-225 milioane de ocnturi de twitter

-natalitatea 250.000 de conturi de social media pe zi

-romania: 4.7 mil de utilizatori facebook, o penetrare de 60% fata de utilizatorii de internat din romania

– “in spatiul virtual orice lucru se poate afla in mai multe locuri de odata si se poate supune mai multor clasificari”

-subiecte ce au circulat destul de mult in online,  in special facebook, in ultima vreme si au creat debate-uri: cazul cu tvr si euro 2012, campania virala a lui Nicusor Dan care a avut 16.000 likeuri pe facebook si a adunat in campanie 30.000 de voturi, rosia montana

– “cu cat veti studia mai repede social media cu cat veti avea un avantaj mai mare pe piata, se poate trai si fara social media insa compania nu va supravietui pe termen lung”

– Ce instrumente folosim? Social Media Monitor, tool pentru:

  • marketing & sales
  • media & analytics
  • consumer insights
  • market information
  • customer care
  • corporate communication & PR
  – butonul de like/dislike, positive/negative tin de sentimentul consumatorului   fata de acel produs/campanie etc. Insa nici un software nu poate masura  emotiile exact, asa ca exista anumiti algoritmi lingvistici care scaneaza si masoara anumite cuvinte din comatariile utilizatorilor de pe retelele sociale.
  – se pot face comparatii cu competitorii, exemplu arata ca Orange este mai bine vazut de consumatori decat Vodafone
  – sony in 2010 se uitau pe social media si au vazut cum cresc conversatiile despre cum cumpara lumea produse electronice. Atunci se discuta despre cresterea TVA-ului in Londra, asa ca Sony au facut o campanie cu Vaio si au dat TVA-ul inapoi la fiecare laptop cumparat, campania a avut un succes. Acest model s-a aplicat si la noi, cred ca, la emag si metro
  -“researchul online nu inlocuieste researcul traditional, deocamdata este complementar, insa permite o reactie rapida asupra unui brand”

Noii utilizatorii de Facebook- Anca Fieraru, MS Consulting

– au facut un studiu cantitativ, taget: utilizatorii de internet in varsta de 18-49 de ani

-de ce utilizeaza lumea facebook-ul: 1. socializare 2. informare 3.distractie

– 5% din utilizatorii de facebook din romania au mai multe conturi, 95% au doar un singur cont

-de ce au mai multe conturi? Disocierea vietii profesionale de cea personala

-tipuri de utilziatori de facebook: privitori (52%), carcotasii (24%), inventivii (12%) culagatorii (12%), somnorosii (8%)

 

Cum putem sa avem o imagine a clara a mediului online? Catalin Emilian,Country manager Romania & Moldova, Gemius

-indicatorii clari, livrate de scripturi: web analytics (nr de vizite, surse, locatia geografica, keywords, etc) si eficacitatea campaniilor online (impresii, cookies, CTR)

– mediul online este cel mai masurabil mediu

– se foloseste si metoda de Date declarative: care e scopul folosirii internetului, cele mai vizitate site-uri, sursa informatiilor pe care le citesti despre braduri. Aceste date nu se suprapun cu indicatorii analitici si nu sunt foarte exacte.

 

Cum se testeaza un site inainte de a fi lansat? Mihaela Uriciuc, ISRA Cester

-usability-ul din punct de vedere psihologic: realizarea taskurilor pe un site intr-un timp scurt

– am mai vorbit de usability intr-un articol mai vechi, asta inseamna: eficienta, structura simpla a site-ului, urilizare usoara, rapiditate, strucurare logica si eficianta.

– conceptul site-lui porneste de la: cine e targetul? de unde este tagetul? ce cauta utilizatorul? ce vrea sa vada urilizatorul? cum facem utilizatorul sa isi atinga scopul pe site ul nostru?

-Free navigation pe site- se masoara timpii pe care utilizatorul ii face pe site si se evalueaza patternul

– guided navigation- se poate implementa o navigatie ghidata, pe site, pentru ca utilizatorul sa invete mai repede cum sa face un anumit task.

 

Pauza  de cafea de 15 minute. Revenim

 Cum ajuta comunicatiile online la indeplinirea misiunii brandului? Ada Rosetti, Discovery

– Proiectul a fost Scoala Discovery care a debutat in SUA, a continuat in Africa, acum a venit si in Romania.

– se pune accentul pe educatia tehnologiei pe care o folosim zi de zi. Ne plac gadgeturile insa nu prea stiu cum merge tehnologia din spatele lor

–  din cei 8000 de utilizatorii, doar 2000 au fost profesori. S-a efectuat un research cu premii la care au raspuns 70% din profesori. Rata de raspuns medie in research ul online a fost de 37%, studiile telefonice 55%.

– In urma studiului, cele mai frecvente raspunsuri au fost: 1) Modificarea orei de difuzare a programelor educationale pentru elevi (initial la ora 2),  2) disponibilitatea emisiunilor online ce va fi pusa in practica din toamna,  3) Alinierea la programa romaneasca

– frecventa mare a proiectelor de cercetare (lunar)

-media profesorilor care au participat la scoala discovery a fost mai mica ca media proferilor din romania, preponderent femei.

 

Pe ce piata este rege internetul? Violeta Bahaciu, Media & Online Research.

-cine este cumparatorul online? persoane intre 18-35 ani, don orasele mari, studii superioare, veni peste medie, utilizeaza zilnic internetul.

– cumparatorul roman din mediu online respinge plata online: 88% platesc in magazin/rate, 22% platesc online

-cele mai importante surse de cautare/informare inainte de a cumpara un produs sunt: internetul, familie/prieteni, magazinul, propria experienta

– top 3 piete pe surse de informare post cumparare: 1) turism si timp liber 2) electrocasnice  3) telecom si internet

-sursele de inormare din online difera in functie de produs: pentru telecom si electrocasnice se cauta in general pe store-urile online, pentru turism si timp liber lumea se informeaza de pe site-urile sociale, promotii, forumuri.

– ca sa raspundem la intrebare, internetul domina piata de turism si timp liber, femeile sunt mult mai sensibile la word of mouth.

 

Cam asta a fost pe ziua de azi. Ne vedem maine la un nou eveniment: Programatica, unde ne vom intalni cu Intel si peste 2 zile la Social Media pentru Parinti, in ambele sesiuni vom face live blogging.