Facebook logo
Imagine via Wikipedia

Pentru prima data  (speram ca nu si ultima) Facebook vine la noi si sustine o prezentare. Probabil ca stiti totul despre Facebook, dar nu e chiar asa. Nici macar Mark Cowan, directorul Facebook emerging markets, nu este sigur daca le stie pe toate, el afirma ca afla lucruri noi in fiecare zi.

Iar daca, din nou,credeti ca Facebook a atins apogeul prin numarul de utilizatori si fani, va inselati. Facebook devine pe zi ce trece o platforma ce va concura cu televiziunea si radioul si deja, in materie de publicitate, intrece spoturile publicitare si printurile stradale.

mark cowan facebook in romania

Ganditi-va la o reclama plictisitoare la TV in care este anuntat un nou sortiment de burger la McDonalds si probabil nu va place.  Mc are posibilitatea, prin Facebook, sa isi intrebe milioanele de fani cu ce ingrediente sa fie urmatorul burger sau in ce locatie sa mai deschida un restaurant. Aici intra in joc o variabila foarte importanta: interactivitatea cu clientii si potentialii clienti, ceea ce nu poate fi atinsa decat in mediu digital.

Observam cum istoria creeaza, modeleaza, si cateodata distruge, medii de comunicare: prima oara cumparatorul trebuia sa mearga la magazin pentru a afla informatii despre un produs, apoi cumpara, deci aveam din start o interactiune intre utilizator si producator si asta afecta in mod direct cantinateta si calitatea serviciilor. Era televizorului si radioului a facut acesta relatie sa dispara si acum revenim in mediul online unde vrem mai multa interactiune cu producatorul pe care il apreciem..in fond noi, consumatorii, facem o firma sa devina un brand.

Facebook va lansa in Romania pana la sfarsitul acestui an feature-urile: Facebook Places, pentru geolocatie si Facebook Deals, aplicatie prin care magazinele vor oferi discount celor care fac check-in in magazin.

Facebook Places-Prietenii tai sunt prin oras, si vrei sa vezi cu cine te poti intalni sa iesi la o bere, cu Places vei stii pe unde sunt prietenii tai in timp real, daca sunt intr-o cafenea sau nu si ii vei putea contacta pentru a stabili o intalnire sau a impartasi pareri despre locul respectiv. O aplicatie similara exista de mult in GMaps si se numeste Latitude.

Facebook Deals– un feature care merge in paralel cu Places si prin care o sa ai de castigat. Ideea este simpla: te uiti pe Facebook Places si cauti magazine, restaurante, cafenele care au oferte si discounturi (de obicei pentru un numar limitat) la anumite produse. Tu faci un Check-in la acel magazin pe aplicatia Facebook de pe telefonul tau mobil si mergi la magazinul respectiv pentru a-ti cumpara produsul la pret redus. De exemplu, cafeneaua din colt ofera, pentru primii 200 de oameni care cumpara o cafea, un desert gratis; sau ai reducere 20% la blugi si multe alte oferte.

Proiectul Facebook Presence duce la un alt nivel mobilitatea si propune sa iti iei contul de Facebook pe o brata mica de silicon. Cu acesta te vei conecta imediat la un aparat Facebook Like Machine care va posta automat un Like pe pagina ta de Facebook la produsul sau locul care iti place. Proiectul a debutat cu Coca Cola care punea mici aparate Like la produsele si concursurile sale, tu trebuia sa apropii bratara de aparatul acela si ti se actualiza profilul cu un Like la concursul de sarit in piscina, de exemplu. Sau in situatia in care ai ajuns la un restaurant italian si ti-a placut atat de mult incat vrei sa le spui si prietenilor, dar nu vrei/nu ai la tine laptop/telefon. Ai bratara la mana ( sau poate fi un mic sticker lipit de telefon, sau un breloc pe care il pui la chei) pe care o apropii de aparatul Facebook Like si profilul va fi updatat automat cu un Like la restaurantul italian astfel incat prietenii tai pot afla imediat.

facebook presence