Ce este Boxee Box?

Trebuie sa incepem cu acest raspuns deoarece aparatul nu este prea cunoscut pe piata noastra. Nici macar gama de media center / set top box caruia ii apartine nu are mare popularitate la noi.

In cateva cuvinte un Boxee Box este un mic aparat pe care il conectati la televizorul dumneavoastra si la internet si prin intermediul caruia puteti viziona pe televizor foarte mult filme si seriale online. De asemenea puteti naviga pe internet intrucat are un browser integrat si puteti transfera si viziona fisiere media ( muzica, poze, filme ) de pe calculatorul dumneavoastra.

Suna foarte util si chiar este dar cititi in continuarea pentru a afla cat de bun este acest aparat si ce poate el cu adevarat.

Design

Cutie Boxee Boxspate Cutie Boxee Box

La acest capitol sustinem ca Boxee Box – dezvoltat de catre D-Link – sta foarte bine fata de competitie. Aparatul se prezinta sub forma de o cutiuta ” jucausa”. Mai mult sau mai putin un cub, cu port-uri in spate, un strat de cauciuc aderent pe dedesubt, si un logo luminos pe partea din fata, ni se pare ca design-ul e foarte frumos. Desi este micut  forma usor neregulata il face mai greu de ascuns sau acoperit, deci daca aveti probleme cu spatiul s-a putea sa nu va convina foarte tare.

Boxee box telecomandaBoxee Box Telecomanda 2

Inafara de cutie in sine, Boxee Box mai vine cu o telecomanda micuta cu doua fete. Pe prima parte are numai cateva butoane pentru a naviga in meniu, iar pe partea celalalta gasim o intreaga tastatura QWERTY. Datorita butoanelor fizice este destul de greu sa apesi accidental pe partea opusa a telecomenzii dar acest lucru face ca scrisul prin intermediul telecomenzii sa nu fi atat de confortabil cum am crezut la inceput – desigur se poate argumenta ca aceasta este o functie secundara.

Boxee Boxspate Boxee Box

Si telecomanda ni se pare de calitate ridicata, fiind usoara si aratand chiar bine. Avand insa conectivitate prin unde radio se poate sa aveti interferente daca aveti si alte aparate ce transmit date asa.

Boxee Box ReviewBoxee Box Cititor Card SD

Specificatii

Si pe partea de specificatii Boxee-ul sta destul de bine. In interior avem de-a face cu un chip Intel CE4110 aproape identic cu cel din Google TV. De asemenea avem 1GB RAM si Wifi b/g/n. Pe spatele aparatului avem un port HDMI, unul Ethernet, doua porturi USB, cel de curent si iesiri optice si audio de conectat la sistemul TV. Iar pe lateralul aparatului avem un cititor de carduri SD.

Porturi Boxee Box

Performante

Nu poti sa testezi Boxee-ul ca putere de procesare sau in alte astfel de situatii intrucat nu acesta este scopul lui. Singurul lui scop este de a rula video – si asta face foarte bine. Atat timp cat are ce rula si reteaua internet e stabila. Din pacate chiar daca suporta Wifi .n performantele prin reteaua fara fir sunt mai scazute decat ne-am fi asteptat. Inca de la lansare Boxee-ul a avut astfel de probleme cauzate in mare parte de drivere si cu fiecare actualizare a soft-ului situatia s-a mai remediat putin cate putin.

Ce putem afirma in schimb este ca daca rata de transfer este buna atunci aparatul nu are nici o problema in a reda video-uri Full HD 1080p. Redarea nu a sacadat nici macar o data iar restul sistemului de operare rula foarte fluid.

In aceeasi ordine de idei, toti cei din jur au fost curiosi ce poate Boxee Box-ul rula: adica ce formate video cunoaste. Pe scurt: toate! Am fost absolut impresionati de abilitatea acestui aparat de a deschide cam orice format video ne trece prin cap : Da, inclusiv .MKV!

Singurul subiect de care ne putem plange sunt problemele cu reteaua de Wifi. Daca Boxee-ul pierde conexiunea , ni s-a intamplat in repetate randuri sa se blocheze si sa necesite un restart. De altfel, aparatul se blocheaza destul de greu dar cand o face aproape mereu necesita un restart complet.

Browser si Flash

Browser-ul in Boxee este un element secundar. Un browser bazat pe WebKit care se descurca acceptabil in majoritatea situatiilor dar pe care nu te poti baza prea tare. Desi el e in stare sa redea cam orice site de pe net viteza cu care o face este foarte mica. In aceeasi idee, a misca cursorul pe ecran prin intermediul sagetilor de pe telecomanda este o experienta pe care nu o dorim nimanui.

Flash-ul este implementat intr-un mod foarte ciudat. Nu are nici o problema in a reda filmulete 1080p, chair daca Boxee-ul se incalzeste un pic, dar daca vine vorba de orice alt element Flash – sa zicem un joc, acesta se descurca foarte greu si sunt sanse sa se blocheze.

Boxee Box meniuBoxee Box Filme

Integrare Sociala

Boxee Box permite asocierea conturilor de Twitter si Facebook cu cel de Boxee. Rezultatul este interesant si va alegeti cu o un stream de date si linkuri venite de pe conturile acestea. Puteti viziona filmuletele si pozele postate de prietenii vostri, ba chiar puteti citi si comentariile – desi nu puteti comenta. Acest element a fost ceva definitor pentru Boxee inca din stadiul sau beta si desi pentru dezvoltatori nu pare sa mai fie un element atat de important este totusi o aditie binevenita.

Aplicatii

Boxee are o sectiune de aplicatii; dar acestea sunt denumite incorect intrucat ele nu sunt aplicatii cat mai degraba portaluri spre anumite retele de date. Exemplu de aceste “aplicatii” ar fi Vevo, Hulu, Netflix etc. Sunt alte servicii pe care le puteti integra in Boxee si care va permit accesul la mult mai multe filme si seriale. De altfel pe aceste sisteme se bazeaza conceptul Boxee si de aceea urmeaza urmatorul paragraf.

De ce NU recomandam Boxee Box

Cum am mentionat adineauri Boxee se bazeaza pe servicii tertiare precum Netflix pentru a aduce utilizatorilor un numar considerabil de filme si seriale pe care sa le poat cumpara, inchiria, viziona. Totul bine si frumos mai ales ca aceste servicii isi merita banii din plin. Din pacate ele nu sunt disponibile la noi in tara. Deloc! Si nu va ganditi sa folositi un proxy sau alte asemenea caci nu prea aveti sanse de o experienta decenta.

Astfel functionalitatea acestui aparat se reduce drastic cu mai bine de jumatate. Si utilizatorul din Romania nu are acces decat la cateva servicii obscure si limitate si unele video-uri gratuite de pe internet. In cel mai bun caz ne putem folosi contul Mubi pentru a viziona filme dar inca nu am gasit pe cineva care sa vrea sa faca asta.

Astfel toata motivatia noastra, care era de a vedea seriale si filme HD direct, este doborata datorita pozitionarii geografice si absentei serviciilor.

Si dintr-o data Boxee Box, pe care il consideram un produs foarte foarte bun, devine egal cu un cablu TV-Out tras din PC in TV. Un cablu foarte scump in aceste conditii.

Eroare Boxee Box

Concluzie

Boxee Box este un produs de calitate superioara cu un design placut si succes pe piata, dar este complet inutil pe piata romaneasca intrucat functionalitatea sa este drastic redusa datorita absentei serviciilor de tip Netflix si Hulu.

Multumim celor de la Evomag pentru produsul de test si daca totusi sunteti interesati de achizitionarea unui astfel de produs il puteti gasi aici.