Pentru toti fanii Diablo si rpg-urilor de genul hack & slash, Torchlight este o aparitie bine venita si de mult asteptata. Iar daca in acest moment este numai single player creatorii ne-au promis ca este precursorul mmorpg-ului cu acelasi nume.

Jocul in sine este destul de simplu un hack and slash clasic, arme, abilitati, level si multi monstri ( destul de diversi de altfel). Grafica este adaptata pentru un joc care poate fi jucat inclusiv pe un netbook. Lipsa sa de realism este ingaduita daca ne gandim ca jocul totusi este fantasy, dar mai ales prin faptul ca datorita acestui fapt jocul se misca foarte lin ( smooth) in orice conditii. Efectele si particulele ( pe setarile cele mai mari) arata foarte bine de altfel si ne aduc repede aminte de grafica viitorului Diablo 3.

Si ca veni vorba de Diablo asemanarile nu se incheie aici. Echipa din spatele Torchlight este o parte din fosta echipa Blizzard North ( cei care au facut D1 si D2 ) iar influentele sunt clare ajungand inclusiv la parti din coloana sonora preluate din D1. Incepi jocul cu o alegere, aceea a carui erou il doresti. Evident barbarul/ warrior ce vreti voi e vorba de pure strenght. Alchemist care este personajul cu vraji, si fata care se apropie oarecum de amazoana din D2. Pe langa acestea mai ai un pet caine sau pisica al carui rol cel mai important ( si feature foarte misto dupa parerea noastra) e ca oriunde ai fi poti sa treci iteme pe el si sa-l trimiti singur sa le vanda astfel evitandu-se macar partial supraglomerarea inventarului.

Povestea nu ne-a impresionat ( pana acum) dar si aceasta ne aduce aminte perfect de D1 ( vi in sat unde se intampla lucruri din ce in ce mai ciudate si cobori din ce in ce mai mult intr-o mina in incercarea de a afla adevarul si chiar a te salva pe tine insuti). Modul de lupta e clasic hack & slash deci nu voi intra in detalii desi are destule imbunatatiri fata de jocurile din acelasi gen.  Nivelurile sunt generate random deci exista diversitate. Diversitate de altfel exista la toate nivelurile: monstrii, iteme, vraji etc astfel evitandu-se monotonia specifica genului ( aici ma refer la Titan Quest care avea asa de mult potential dar plictisea jucatorul atat de repede). Personal recomand jocul ( si sunt curios de mmo cand va aparea) si chiar daca nu veti fi la fel de impresionat ca mine cel putin veti avea cateva zile de gameplay ca sa ocupati timpul pana la lansarea D3.