SimCity a avut parte de o lansare…speciala.

Echipa de marketing s-a straduit sa construiasca un bun momentum pentru lansare cu scopul de a castiga cat mai multi clienti de la inceput. Si, in mare parte, au reusit – in special in randul fanilor seriei (care nu sunt putini deloc).

Echipa tehnica s-a straduit in testele beta sa testeze serverele online. Din pacate pentru noi, jucatorii, serverele online nu erau construite pentru a intra in modul multiplayer al jocului ci pentru intregul joc.

Cei de la EA/Maxis au avut “geniala idee” de a incorpora un DRM similar Diablo 3 – activarea si folosirea jocului, indiferent cum, necesita o conexiune la internet pentru jucator.

Nu mai luam in considerare faptul ca este o prostie pentru o persoana care a platit sa nu isi poata folosi produsul cand nu are internet (din motive tehnice sau altele), dar nici macar serverele lor nu au fost pregatite de la inceput.

Astfel, dupa ore, nu saptamani, de la lansarea jocului in America (in Europa acesta a fost lansat mai tarziu), majoritatea jucatorilor aveau probleme serioase in a se conecta (deci a se juca!).

Si uite asa s-a ajuns in situatia in care lumea vorbea despre primul joc lansat care nu poate fi jucat.

Povestea continua cu oameni care au putut intra, au construit orase ca mai tarziu sa constate ca nu au fost salvate toate modificarile (de catre serverele lor!) urmate de multe functionalitati care au fost oprite pentru a ‘rezolva’ situatia. Pana si Amazon a scos de la vanzare produsul din cauza aceasta. Iar rating-ul obtinut este ff mic.

Jocul in sine, din cate am citit, este bun, iar pentru fani este excelent. Insa decizia acestui DRM a fost catastrofala. Sper sa fie in continuare pentru a nu mai incuraja astfel de practici. Eu sper fie ca lumea sa boicoteze jocul, fie costul serverelor sa fie atat de ridicat incat sa nu mai existe profit pentru EA. Orice ar fi, ideea este ca acest tip de “protectie” sa nu mai fie folosit de nimeni.