Un grup finlandez, Nobilis, s-a gândit că este sfarsitul primului deceniu al secolului 21, că avem la dispoziție o tonă de FPS-uri, RPG-uri, MMORPG-uri și tot felul de simulatoare însă mai nimic nou în acest domeniu al jocurilor de acțiune și puzzle.

A luat naștere Trine. Un joc care merge pe principiul clasicului Prince of Persia însă cu niște modificări suprinzătoare.

În primul rând, nu ai la dispoziție un singur caracter, ci trei! Pe care îi poți controla oricând și oriunde în joc. Fiecare vine cu 2 skilluri. Primul caracter cu care ne întalnim este de sex feminin, trage cu arcul și se poate agăța de lucruri din lemn în stilul Spiderman (sau Spidergirl). Al doilea este un vrăjitor care poate muta obiecte dar poate creea și unele noi din nimic. În sfîrșit, ultimul este un războinic echipat cu un scut folosit pentru apărare și o sabie pentru a omorî inamicii.

Instanțele din joc sunt create în așa fel încât să nu te prea poți descurca cu un singur caracter pe tot parcursul jocului. De multe ori pentru a trece peste o capcană ai nevoie de cel puțin două personaje.

A doua modificare fundamentală este introducerea fizicii. Am pomenit de vrăjitor care mută obiecte. Asta este doar o parte  în care se folosește motorul fizic. Jocul este împânzit de platforme suspendate care reacționează la greutate, de zone care se pot accesa doar prin spargerea ușii, lovind-o cu bolovani pe scripeți și așa mai departe. La toate acestea se mai adaugă o grafică foarte  frumoasă, tot mediul înconjurător arată superb iar animațiile caracterelor sunt bine definite. .

Un alt aspect interesant este modul multiplayer co-op. Deși un joc tip ‘puzzle’ nu prea are tangențe cu jocul în doi, dezvoltatorii s-au gândit că ar fi interesant dacă fiecare caracter poate fi controlat cu un controller. Nu am experimentat acest mod însă presupun că ușurează lucrurile din moment ce nu mai trebuie să schimbi personajele pentru a trece de un obstacol specific și fiecare se poate ajuta reciproc.

Dacă tot am vorbit de controllere, trebuie menționat că jocul pe PC a identificat fără probleme controller-ul de Xbox360. Mai mult, la începutul jocului când ești introdus în poveste și ai în același timp și un mic tutorial, elementele grafice  ajutătoare diferă în funcție de controller: tastatură sau gamepad. Cu alte cuvinte nu e doar un joc oarecare portat de pe o consolă pe PC.

Pe parcursul jocului sunt șanse ca cel puțin unul din caractere să nu supraviețuiască. Când se întâmplă acest lucru, ești obligat să îl continui cu restul caracterelor care încă trăiesc până la întâlnirea unui glob magic care readuce la viata pe oricine ‘pierdut pe drum’. În cazul nefericit în care toți mor, jocul se poate relua de la ultimul checkpoint – din fericire acestea sunt suficient de dese pentru a nu frustra jucătorul.

Per total, este un joc classic, îmbrăcat în haine noi și frumoase, cu anumite modificări, acompaniat de o coloană sonoră bine integrată.

Pentru mine a fost o plăcere să ‘înot și în alte ape’. Din păcate însă, jocul nu a reușit să mă țină captiv foarte mult timp. Chiar și așa, o să rămână o perioadă instalat pentru că e un joc destul de distractiv care te poate destinde preț de câteva minute.

Cerințe de sistem:
OS: Windows XP, Windows Vista sau Windows 7
Procesor: 2.0 GHz CPU (recomandabil dual-core)
Memorie: 512 MB (XP), 1 GB (Vista)
Placă video: Radeon X800 sau GeForce 6800 sau mai bună
DirectX®: 9.0c
Hard Disk: 600 MB

Părți bune:

  • Grafica este printre cele mai frumoase pentru acest gen de joc
  • Gameplay-ul este cursiv fără probleme notabile
  • Optimizare bună

Părți rele:

  • Unele elemente grafice ‘încurcă’ jucătorul
  • Camera nu poate fi mișcată pentru a putea anticipa sau pentru a găsi mai ușor diverse item-uri
  • Configurarea standard a butoanelor nu e prea inspirată